Založit web

9. SEO

Cílem většiny webařů je, aby se po zadání určitého slovního spojení zobrazily ve výsledcích vyhledávání vyhledávačů (např. Google) právě jejich stránky.
Zkratka SEO v překladu znamená optimalizaci stránek pro vyhledávače. V praxi se jedná o úpravu a přizpůsobení obsahu tvých stránek, aby byl co nejpřívětivější pro jejich návštěvníky a aby je vyhledávače zařadily do výsledků vyhledávání.

Cílem vyhledávačů je zobrazovat ve vyhledávání weby, které jsou především uživatelsky a graficky příjemné, jsou aktuální a poskytují svým návštěvníkům odpověď na položenou otázku. 
Je proto důležité se zamyslet v první řadě nad tím, pro KOHO stránku děláš, CO mu chceš předat nebo o čem ho chceš informovat a JAK to chceš komunikovat.

Kromě toho je velmi důležité, aby byly tvoje stránky vizuálně přehledné a splňovaly také nějaké základní grafické požadavky.
Všechny šablony, ze kterých si můžeš při tvorbě webu v našem editoru vybrat, jsou navrhnuté podle současných požadavků na grafiku. Tím ti aspoň trochu ulehčíme práci ;-)

Pro SEO je také důležitá tzv. responzivita stránek. Jde o automatické přizpůsobení stránky zařízení, na kterém je zobrazená (mobil, tablet, notebook, apod.). Více o tom v další kapitole.

Při vytvoření úplně nového webu je nutné si uvědomit, že ani budoucí návštěvníci a ani samotné vyhledávače ještě nevědí, že tvoje stránka existuje. Každý den vzniká stránek obrovské množství a konkurence je veliká.
Můžeš tomu ale pomoct a dát o nových stránkách vyhledávačům vědět. Přímo v editoru se dá vložit kód na propojení stránky se službou Google Search Console. Tím napojíš svůj web na Google a oznámíš mu, že si přeješ, aby tvoje stránky nabízel ve vyhledávání.

Toto je však jen jeden kousek z celé skládačky všech činností a faktorů, které můžou mít vliv na zobrazení stránky ve výsledcích vyhledávání. Oblast SEO je pro řadu našich uživatelů důležitá a častokrát nepřehledná. Proto jsme také k celému tématu vytvořili sérii článků, ve kterých detailně popisujeme, jak postupovat pro dlouhodobě přínosnou optimalizaci stránek. Jestli se chceš o SEO něco pořádně naučit, zkus články z našeho blogu:
Základy SEO - Úvod
Základy SEO - Obecné postupy a doporučení
Základy SEO - Jak začít?
Základy SEO - Nastavení Webnode editoru
Základy SEO - Odkazy na vašich stránkách
Základy SEO - Napojení na vyhledávače
Základy SEO - Sociální sítě a další propagace
Základy SEO - Hodnocení dat
Základy SEO - "Mobile-first indexing"

SEO tipy 1: jak vybrat správná klíčová slova?
SEO tipy 2 - klíčová slova na druhou
SEO tipy 3: pět užitečných nástrojů pro návrh klíčových slov
SEO tipy 4 - kam s klíčovými slovy?
SEO tipy 5 - jak na linkbuilding
SEO tipy 6 - jak SEO nedělat

Pokud nechceš studovat další články, pamatuj si jednu zásadní věc.

Web děláš pro lidi (návštěvníky) a ne pro roboty!

Zaměř se tedy hlavně na obsah a na to, aby byla stránka užitečná pro návštěvníky a necpi stovku zbytečných klíčových slov na stránku vedle sebe. To je k ničemu.

Pokud SEO řešit nijak nebudeš, vůbec to nevadí. Tvoje stránka je vždy dostupná online pod projektovým názvem "mujweb.webnode.cz", který posíláš kamarádům nebo sdílíš na Facebooku.

V další kapitole si řekneme něco o mobilní verzi stránky a našem mobilním editoru.